سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

بطور کلی، محتوای سایت شما روی مجموعه‌ای از یک سری کلمات کلیدی سئو می‌شود که افراد با جستجو‌ی آن‌ها، می‌توانند سایت شما را در میان سایت‌های مشابه ببینند. حال، تعیین این که چه افرادی وارد وب سایت شما شوند امری است کاملا نسبی و وابسته به تصمیم و استراتژی خودتان. این شمایید که تعریف می‌کنید چه افرادی و با چه هدفی وارد وب سایتتان شده و از خدمات و محصولات سایتتان بهره ببرند. White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید برخلاف سئو‌ی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبرد‌های موتور‌های جستجو است.

متا تگ به قطعه متنی اطلاق می شود که توضیحی برای صفحه به شمار می روند. از بین متا تگ های معروف می توان به title، description و robots اشاره کرد. متا تگ ها در ظاهر صفحه مشاهده نشده و تنها در کدهای HTML قرار میگیرند.

درصورت داشتن محتوای عالی به علاوه اعتمادسازی و برندینگ صحیح پس از مدتی، نشانی از برند در پسوند یا پیشوند کوئری دیده خواهدشد. به عنوان مثال؛ آموزش سئو دی ام روم، سئو چیست دی ام روم، خرید دوره جامع آموزش سئو دی ام روم. سئو داخلی شامل مواردی همچون کم کردن حجم تصاویر، لینک‌سازی بین صفحات، بهینه‌سازی مقالات و عناوین،… می‌شود.

Above the Fold چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

کسب و کاری برنده است که در رتبه خوبی در گوگل داشته باشد و بتواند به نیاز و خواسته کاربر پاسخ مناسب و راضی‌کننده‌ای بدهد. اجرا کردن ریدایرکت‌ها به شکل اشتباه می‌تواند تأثیر جدی و منفی در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد. توصیه می‌شود که در صورت امکان از منتقل کردن محتوای یک صفحه از وب‌سایت به URLهای دیگر خودداری کنید. برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی به منظور هدف‌گذاری آن‌ها برای سئوی وب‌سایت باید به معیارهای مختلفی توجه کنید.

به بیان دیگر، سئو‌ی معنایی تولید محتوا‌ی بهینه شده پیرامون موضوعات است؛ نه فقط کلمات کلیدی. از آن پس، بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی، گوگل موضوع کلی صفحه را درک می‌کند؛ آن هم به طریقی بسیار شبیه به انسان. البته این به معنای کمرنگ شدن اهمیت کلمات کلیدی نیست، اما گوگل دیگر فقط روی آن‌ها تکیه نمی‌کند. پس به جای اسکن صفحات به دنبال کلمات کلیدی، گوگل به دنبال موضوعاتی می‌گردد که آن کلمات کلیدی را پوشش می‌دهد. بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است.

هر سایتی که بهتر از HTTPS استفاده می‌کرد امتیاز بیشتری را کسب می‌نمود. با ورود به قرن 21، سرعت رشد دنیای اینترنت و فضای مجازی، شکل دیگری به خود گرفت. هرروز موتورهای جست‌وجو با نام‌های مختلف وارد می‌شوند که بیشتر آن‌ها از گوگل شکست می‌خورند. به شکلی که همیشه و با گذشت سال‌های بسیار، پرمخاطب‌ترین موتور جست‌وجو را می‌توان گوگل دانست. در دسته بندی روش های انجام سئو، کلاه خاکستری آن دسته از روش‌هایی را دربرمی‌گیرد که ریسک کمتری نسبت به یک کلاه سیاه دارند. اگر مجبور می شدیم چیزی را انتخاب کنیم که باید روی آن تمرکز کنید، ارائه اطلاعات با کیفیت به مردم است.

چگونه محتوای عمیق بنویسیم؟

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳ خیر، شرکت در پکیج جامع سئو نوین به هیچ پیش‌زمینه‌ای نیاز ندارد و تمام آنچه باید یاد بگیرید از سطوح مبتدی تا پیشرفته در طول دوره به شما گفته خواهد شد. با اینحال بد نیست قبل از شرکت در کلاس، مطالب ابتدایی وبلاگ نوین را مطالعه کنید. دسترسی به دوره تنها از طریق نرم‌افزار اسپات پلیر (SpotPlayer) امکان‌پذیر است. پس از ثبت سفارش، در مرحله اول باید نرم افزار اسپات پلیر را دانلود کنید.

انواع ابزارهای سئوی سایت

سئو یک ابزار قدرتمند و حیاتی برای بهبود رتبه‌بندی و جذب ترافیک مرتبط به وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین است. برای ارتقاء کسب و کار خود میتوانید در کلاس های آموزش سئو با تدریس کارشناس و متخصص سئو، آقای حامد مهدی زاده مدیر شرکت سئو روز ثبت نام کنید. سئو محلی برای هر کسب و کاری که بصورت فیزیکی کار خود را انجام می دهد یا کسب و کارهایی که به صورت محلی خدمات و محصول خود را ارائه می کنند مهم است. سئو محلی مجموعه فعالیتهایی است که با انجام آن ها، زمانیکه کاربران به دنبال خدمات و محصولات شما با قصد یافتن نزدیک ترین ها هستند، موتورهای جستجو نتایج مناسب و نزدیک را به آن ها نشان می دهد. بعد از اینکه چند وقتی از راه اندازی سایتتان می گذرد بسته به شرایط مختلف و نیازهای مختلف سایت از جمله رقابت با رقبا و افزایش اعتبار سایت نزد گوگل، نیاز به لینک سازی در سایتها و مدیاهای گوناگون دارید.

پس از اینکه شما محتوای جدیدی در سایت خود منتشر می‌کنید، موتورهای جستجو از جمله گوگل، ربات و خزنده‌های خود را به سمت سایت شما ارسال می‌کند. این ربات و خزنده‌ها در تمامی محتوای شما خزش (یا به اصطلاح کرال) می‌کنند. در این بین ربات‌ها تمامی محتوای صفحه از جمله متن، تصاویر، ویدیو و پادکست‌ها را طبق دستورالعمل‌های پیشفرض بررسی می‌کنند. سئو، علاوه بر اینکه محتوای شما را به موتورهای جستجوگر می شناساند می تواند رتبه بندی سایت شما را نیز افزایش دهد تا محتوای شما در دیدرس بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

همانظور که مشخص است نیت کاربر از جستجوی کلمه قهوه کسب اطلاعات درباره قهوه است. اما کاربری که کلمه قهوه ساز رو جستجو می‌کند قصد خرید دستگاه قهوه ساز را دارد. پس صفحه دسته بندی قهوه ساز باید برای کلمه قهوه ساز بهینه سازی شود. اگر قصد دارید برای کلمه قهوه هم رتبه بگیرید باید یک مقاله جامع هم در مورد قهوه بنویسید و در قسمت بلاگ سایت بارگذاری و سئو کنید. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد.

  • نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست، اما به طور کلی تقریبا میتوان گفت که نرخ پرش پایین همیشه بهتر است.
  • گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند و الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند.
  • آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟ باز هم نه، ولی یکی از بهترین روش های رشد در سئو محسوب میشود.
  • عناوین متا همان عناوینی هستند که به رنگ آبی در حین سرچ نشان داده می‌شوند.
  • در مقاله سئو داخلی به موبایل ریسپانسیو بودن به عنوان یکی از عوامل اشاره کردیم ولی به صورت دقیق و فنی تر موبایل ریسپانسیو بودن از موارد سئو تکنیکال است.
  • سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند.